Reklama w Łodzi

Łódź jest stosunkowo młodym miastem. Prawdziwy rozkwit rozpoczął się dopiero w XIX wieku, jednak pierwsze wzmianki o Łodzi sięgają początku XIV wieku. W 1820 roku, przyznano Łodzi status miasta przemysłowego. Zadecydowały o tym trzy czynniki – duże zalesienie terenu, liczne mniejsze rzeki które dawały energię do rozpędu maszyn, oraz państwowa własność ziemi. Widząc rozwój Łodzi w diabelnie szybkim tempie coraz więcej ludzi w tym sporo obcokrajowców decydowało się na wyprawę do tego przemysłowego cudu.

W ciągu zaledwie 60 lat populacja Łodzi zwiększyła się z kilku do kilkuset tysięcy (300 tys w 1900 roku). W mieście zaczęły powstawać wielkie manufaktury, a miasto powiększało się w zastraszającym tempie. Największa dzielnica – Bałuty, początkowo służyła jako dzielnica robotnicza, gdzie osiedlali się robotnicy manufaktur. Włókiennictwo było głównym przemysłem Łodzi i rozwój mógł cieszyć każdego mieszkańca tego miasta, jednak wybuch II Wojny Światowej wszystko zablokował. Ludność w okresie 1939-1945 zmniejszyła się o ponad połowę. Po wojnie rozpoczęła się odbudowa miasta, jednak w ciągu kilkunastu lat zupełnie upadł przemysł włókienniczy, co spowolniło rozwój miasta. Reklama w Łodzi osiąga zaraz po Warszawie najwyższe ceny, czego głównym powodem jest druga po stolicy liczba mieszkańców w Polsce. W chwili obecnej Łódź uznawana jest za jedno z najbardziej niebezpiecznych miast w Polsce, oraz za jedno z najbrudniejszych. Śmiało można stwierdzić, że miasto mimo takiej liczby ludności wyraźnie odstaje od takich miast jak Warszawa, Wrocław, Gdańsk czy Poznań.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Dodaj komentarz